Tilbake

Berg-Hansen kåret til Nordens beste byrå

Travel Managere og innkjøpere i Norden har kåret Berg-Hansen til beste Travel Management selskap. Berg-Hansen mottok den gjeve prisen under Nordic Business Travel Awards i København, i sterk konkurransen med andre dyktige reiseaktører i det nordiske markedet.

Per Arne Villadsen
Administrerende direktør i Berg-Hansen, Per Arne Villadsen

– Vi er utrolig stolt over denne annerkjennelsen. Våre ansatte er kjent for å sette kundene først i alt vi gjør, og denne kåringen viser at vårt kundefokus blir høyt verdsatt av de som er ansvarlige for sin bedrifts reiseprogram. I 2018 lanserte vi et nytt Travel Management-program. «In Control» sikrer et lønnsomt og skreddersydd reiseprogram, som også sørger for at de reisende får en enkel og effektiv reisehverdag. Med en bransje i stadig endring hjelper dette programmet Travel Managere med å holde oversikten i et fragmentert marked, sier administrerende direktør i Berg-Hansen, Per Arne Villadsen.

– I januar mottok vi prisen for beste kundeservice under Kundeservicedagene 2019. At vi denne gangen vinner pris for beste Travel Management viser at vi har et solid produkt som både reisende og reiseansvarlige verdsetter. I Berg-Hansen er vi ekstremt opptatt av kundeopplevelsen. Vi jobber derfor kontinuerlig med å tilby personlig service i kombinasjon med bransjens beste digitale løsninger, sier Villadsen.

Kåringen er basert på undersøkelser gjort mot nordiske Travel Managere og innkjøpere av reisetjenester fra medlemsbedrifter i de danske, finske, norske og svenske forretningsreiseorganisasjonene; DBTA, FBTA, NBTA og SBTA. Prisutdelingen ble avholdt på det årlige «Nordic Business Travel Summit», som er en viktig møtearena for både kjøpere og tilbydere av forretningsreiser i Norden.

– Norden er den tiende største forretningsreise-regionen i verden. Reiseleverandørene som nådde helt til topps i kåringen leverer utmerket støtte til Travel Managere som er ansvarlig for å administrere et best mulig reiseprogram i sin virksomhet eller bedrift, sier Lotten Fowler i Swedish Business Travel Association (SBTA).


Om undersøkelsen:
Undersøkelsen og prisen er basert på Net Promoter-metoden, hvor den høyeste poengsummen i hver priskategori vinner. I tillegg dekker undersøkelsen både kategoriene beslutningstakere og forretningsreisende. De to kategoriene vurderer sine reiseleverandører fra ulike perspektiver. Beslutningstakerne vurderer fra et selskapsperspektiv, og forretningsreisende vurderer reiseleverandørene av bransjens segmentspesifikke drivere som avhenger av om det er et flyselskap, hotell, reisebyrå eller betalingsleverandør. Begge kategorier vurderer reiseleverandørene basert på Net Promoter Score (NPS). Driverne gir en forklaring på hva som driver kundetilfredshet og NPS. Dette både for næringen som helhet, men også for hver reiseleverandør.

Nordic Bench er et forskningsinstitutt som fokuserer på selvstendige industristudier basert på en internasjonal standard for Net Promoter-metoden.