Tilbake

Ingar sparer nordmenn for en formue på flybilletter

Ingar har definitivt en av bransjens hyggeligste jobber – hver eneste dag sjekker han rundt 300 flybestillinger for å se om det er penger å spare for kundene. Det er som oftest snakk om helt enkle grep, som å reise en halvtime tidligere eller å gjøre justeringer rundt valgt flyselskap.

Ingar
Foto: Aftenposten

Sparer kundene våre for flere millioner kroner i året

— De fleste besparelsene tenker jeg ikke over en gang, det kan være at kundene sparer 200-300 kroner. Men det var et år hvor jeg tok ut en liste over besparelser som ble på rundt tre millioner kroner. Man føler jo da at man gjør nytte for seg, sier Ingar.

Hele 75 prosent av alle bestillinger hos oss gjøres av kunden selv via vår reiseportal online. Reiseportalen er enkel og intuitiv, men vi ønsker allikevel å gi kundene våre en ekstra trygghet på at de får best mulig pris på reisen sin. Spesielt på lengre interkontinentale reiser er det mye å hente. Alle som har forsøkt å bestille en lengre reise på nettet vet at det er mange «veier til Rom». Ingar har spesielt fokus på disse reisene, samt reiser i Europa hvor han ser at prisen er unormalt høy.

Vi ser at mange av kundene våre sparer tusenvis av kroner på enkelte billetter.

— Det skjer daglig. Nå nylig sparte jeg vel kunden for 15.000 kroner ved å gi ham mer fleksibilitet og endre litt på sammensetningen av flyreisen. Når jeg endrer noe kunden selv har valgt, tar jeg kontakt og spør om det er greit at de sparer 10.000 kroner på å reise en halvtime før. Det tar de som regel godt i mot og blir overrasket over at vi følger med, sier han.

Vi passer på kundene våre

Berg-Hansen er et fullservice reisebyrå, som sørger for trygghet for våre reisende både før-, under- og etter reisen. Ingar sin jobb er å passe på de kundene som bestiller på nett, og at de ikke gjør en «dårlig deal».

Ingar
Foto: Aftenposten

— Kundene gjør nødvendigvis ikke noe feil, men når man bestiller får man opp alle mulige alternativer. Det ser kanskje greit ut med selve utreisen, men så velger de feil kombinasjon av flyselskaper på en flyvning som kommer opp med tre ulike varianter. Det er umulig for kundene å vite hvilke flyselskap som samarbeider og ikke på pris, med mindre de gjør en god research-jobb i forkant, forklarer Ingar.

Bransjens råeste reiserådgivere

Dersom du er usikker på valg av flyselskap, reisestrekning eller valg av reisetider i bestillingsøyeblikket, kan du som kunde av Berg-Hansen alltid ringe oss. Vi holder åpent døgnet rundt, og er bemannet av våre faste ansatte rådgivere lokalisert i Norge, uansett når på døgnet du ringer. Våre rådgivere er eksperter på de lange og kompliserte flystrekningene, som for mange kan være utfordrende å bestille selv på nett.

Ønsker du å vite mer om jobben Ingar gjør i det daglige, eller hva vi som reisebyrå kan hjelpe deg med?

Ta kontakt for en uforpliktende prat.