Nytt samarbeid og enda bedre priser
Berg-Hansen har i dag blitt sertifisert på NDC-plattformen til Air France KLM. Dette innebærer at våre kunder får tilgang til flere og rimeligere reiser, samt muligheter til å finne eksklusivt innhold. I Berg-Hansen ønsker vi alltid å forbedre kundeopplevelsen, og dette er et viktig skritt i riktig retning.
NDC står for New Distribution Capability, hvor formålet er å forenkle salg og kommunikasjon mellom flyselskapene og kundene. Teoretisk sett, er det en ny teknisk standard for å kommunisere data. Det er IATA som er pådriver og formålet er at det skal bli enklere å distribuere innhold fra flyselskapene. Dette er viktig for å kunne tilby alle tilgjengelige billetter, på en og samme plattform.
– Dette samarbeidet er en viktig milepæl i vår NDC-strategi, hvor målet er å levere lønnsomme løsninger og relevant innhold til kundene våre, sier direktør for partnere i Berg-Hansen, Petter Brodahl.
Hele pressemeldingen kan du lese her
Berg-Hansen er i dag sertifisert av Air France-KLM på konsernets NDC-plattform. De er den første handelspartneren som får denne statusen i Nord-Europa.
Takket være NDC får Berg-Hansen muligheten til et rikere innhold fra Air France-KLM via en direkte forbindelse til NDC-plattformen.
– Dette er en annen viktig milepæl i vår NDC-strategi, hvor målet er å levere lønnsomme løsninger og relevant innhold til kundene våre. Vi takker Air France-KLM for det som er starten på et godt samarbeid. Vi elsker partnere som ønsker å være i front, og som vil utvikle de beste produktene til reisende, sier Petter Brodahl, Direktør partnere Berg-Hansen.
– Vi er stolte av denne felles milepælen med et av de største reisebyråene i Norge. NDC gir tilgang til eksklusive tilbud, baner vei for videreutvikling av mersalg gjennom distribusjon av rikt innhold og tilpassede tilbud. Dette er en viktig faktor for å forbedre våre felles kunders opplevelse, sier Barry ter Voert, Senior Vice President for salg i Europa i Air France-KLM.
– Dette er et nytt resultat av den sterke salgstilstedeværelsen til Air France-KLM i Norge. Vårt salgsteam jobber hardt for å utvikle en bærekraftig virksomhet i Norge, og jeg er glad vi kan støtte Berg Hansen, blant flere handelspartnere, mot en ny distribusjonsevne, kommenterer Halvor Gløersen, salgsdirektør for Air France-KLM i Norge.
Air France-KLM utvikler sitt NDC-tilbud, og investerer i muligheter hvor partnere får tilgang, kan bestille og selge det, gjennom å koble til Air France-KLM sitt NDC API (Application Programming Interface). Eller ved å bruke det dedikerte Air France-KLM Agent Booking Tool, en online booking portal for reisebyråer.