Våre beste tips for effektiv reisebestilling
Vi opplever for tiden svært stor pågang fra kunder som skal ut å reise igjen – både gjennom jobben og på feriereiser. Mange opplever tidvis lange telefonkøer, så her får du våre beste tips for en så effektiv reisebestilling som mulig!
Tips til «køfri» bestilling
Vi ønsker å hjelpe alle som kontakter oss så raskt som mulig. Det er for tiden stor pågang til vårt kundesenter, og du kan i perioder oppleve lengre svartid enn vanlig. Her har vi samlet noen tips og påminnelser som kan sørge for at du får en «køfri» bestilling:
1. Husk at du kan bestille, endre og avbestille reisen din selv via våre selvbetjeningsverktøy. Logg deg inn på www.berg-hansen.no eller last ned appen vår. Selvbetjening er enkelt, effektivt og køfritt!
2. Sørg for at reiseprofilen din er oppdatert med gyldig kredittkort og riktig telefonnummer. Husk at det er telefonnummeret ditt som gjør at vi kjenner deg igjen når du ringer oss.
3. Planlegg reisen god tid i forveien. Erfaringsmessig har vi mest pågang på telefon og e-post mandag morgen.
4. Vi anbefaler at du kun benytter vår Vakttelefon (mellom kl. 17:00 – 08:00) til hastehenvendelser, og ikke til bestillinger som kan vente til dagen etter. Vakttelefonen er først og fremst en service for kunder som trenger hjelp innenfor de neste 24 timene.
5. Før bestilling anbefaler vi deg å sjekke hva din reise krever av dokumentasjon ved å benytte vår CIBT innreiseguide. Dette er samme verktøy som våre reiserådgivere benytter, og er et utrolig enkelt verktøy for å lete frem hva som gjelder for deg, dit du drar. Husk at vi også har mye relevant reiseinformasjon, tips og anbefalinger rundt koronasituasjonen i utlandet på nettsiden vår.
Husk at du må aktivere nytt kredittkort
Alle som har nytt/ubrukt kredittkort, må aktivere dette før man bestiller en reise. Dette kan gjøres ved uttak og bruk av kortet med pin-kode i butikk, eller ved bruk av BankID i nettbutikk.
Hvorfor ber vi om kvalitetskrav?
Når du bestiller en jobbreise er dette på oppdrag fra din arbeidsgiver. Ofte ønsker arbeidsgiver en oversikt over hvem som reiser, og hvilket prosjekt reisen tilhører. Hvordan dette registreres varierer fra bedrift til bedrift.
Hensikten er å få kontroll over bedriftens eller virksomhetens reiseaktivitet og kostnadsføring i etterkant. For å kartlegge dette ber de oss i Berg-Hansen innhente denne informasjonen på deres vegne. Vær forberedt før du bestiller reisen din – ha kvalitetskravet fra din arbeidsgiver klart så går bestillingen raskt og smidig!
Berg-Hansens bagasjeguide
Under pandemien har både SAS, Norwegian og Widerøe endret bagasjereglene. Dette har muligens gått under radaren for mange. Her får du en enkel oversikt over de ulike bagasjekategoriene hos SAS, Norwegian og Widerøe, og hva som er inkludert i prisklassen du velger.
Hold deg oppdatert om jobbreisenyheter
Hver måned sender vi ut nyttig reiseinformasjon til deg som skal på jobbreise. Meld deg på og få gode tips og anbefalinger rett til din e-post.