FAQ – Ofte stilte spørsmål

Avbestilling og refusjon

Enkelte flyselskap tilbyr refusjon av flybilletter inntil 24 timer fra bestillingen er gjennomført. Du kan rett og slett heve kjøpet. Dette forutsetter at bestillingen er gjort minst 24 timer før avreise.

Eksempel: Hvis du bestiller en reise kl. 17:00, kan den refunderes frem til kl. 17.00 neste dag. Så lenge bestillingen ble gjort mer enn 24 timer før avgang.

Men det finnes noen unntak på denne regelen. Vi anbefaler deg å ta kontakt med oss på telefon (+47 220) 08050, dersom du har spørsmål rundt dette eller har en avbestilling som haster.

Spørsmål vedrørende kompensasjon i forbindelse med kanselleringer og forsinkelser må rettes direkte til flyselskapet. 

Det er egne regler for forsinkelser og overbookinger, og innstillinger innen EU gir klare retningslinjer på hva du har krav på. 
Les mer på https://www.forbrukerradet.no/fly/forsinkelse

Hotell kan avbestilles i henhold til hotellets avbestillingsregler. Den generelle avbestillingsregelen som gjelder for hotellbestillinger i Norge, er at rommet kan avbestilles før kl. 15:00 på ankomstdagen. I utlandet er denne 72 timer (3 døgn) før ankomst. Dette gjelder dersom hotellet ikke har spesifisert noe annet.

I de tilfellene du ønsker å avbestille hotellrommet ditt etter denne fristen, må du ta kontakt med oss på telefon (+47 220) 08050. Da vil våre reiseeksperter på kundesenteret hjelpe deg.

OBS! Hotellrom som er forhåndsbetalt kan ikke avbestilles kostnadsfritt.

Refusjon avhenger av type billett og flyselskapets regler. Flybilletter blir som regel refundert innen en uke fra du har kansellerte reisen. Dette går automatisk og du trenger ikke foreta deg noe.

I enkelte tilfeller må vi manuelt søke om refusjon hos flyselskapene og da kan behandlingstiden ta opp til flere måneder. Slike tilfeller kan være uforutsette hendelser og/eller at du ikke har foretatt en faktisk kansellering. 

Alle flybilletter kan avbestilles i Webgate, så lenge det er én reisende knyttet til referansenummeret, og ikke flere. Dette gjelder både for fleksible og restriktive billetter.

Trenger du hjelp med en avbestilling? Ta kontakt med vårt kundesenter på telefon (+47 220) 08050 eller e-post bestilling@berg-hansen.no.

Bagasje og innsjekking

Par dags dato må du sjekke inn direkte på flyselskapets nettsider eller i flyselskapets app. Det er ikke mulig å sjekke inn via Berg-Hansen sine verktøy.

Har du spørsmål til innsjekk ber vi deg derfor om å snakke direkte med flyselskapene, slik at de kan gi deg så korrekt og god hjelp som mulig.

Hos de fleste flyselskap starter online innsjekk fra 48 til 22 timer før avreise. Merk deg derimot at innsjekking ofte stenger på ulike tidspunkter, avhengig av flyselskap.

Ta en ekstra sjekk på flyselskapets hjemmeside dersom du er usikker. Her finner du alltid oppdatert og korrekt informasjon!

Dersom du har mistet din innsjekkede bagasje på reise, må flyselskapet kontaktes. 

Når du bestiller flybilletter online i reiseportalen Webgate vil du se at billetter uten bagasje indikeres med en rød strek over koffert-ikonet. Dersom du er på jakt etter billetter der bagasje er inkludert, velger du billetter som inneholder koffert-ikonet. Du kan også klikke på koffert-ikonet for å se hvor mye bagasje som er inkludert.

Hvor mye bagasje du kan ha med deg på reisen avhenger av hvilken type billett du har og hvilket flyselskap du reiser med. Informasjon om tillatt bagasje på din spesifikke flyvning står oppført på reiseruten/reisebekreftelsen din. Denne finner du ved å logge inn med brukernavn og passord i onlineportalen Webgate, og klikke på «Reisemappe».

Vær oppmerksom på at flere og flere flyselskap opererer med billettyper der du ikke har bagasje inkludert – ikke en gang håndbagasje til hattehyllen. Det er derfor svært viktig at du setter deg godt inn i bagasjereglene når du bestiller reisen din.

Bestilling

Syns du prisene i søkeresultatet ditt er høye? Da anbefaler vi at du prøver å søke på pris, i stedet for tid.

Spesielt for utenlandsreiser vil dette søket være gunstig. Bestillingsportalen vil gi deg en tur/retur-pris basert på det søket du har gjort. Benytter du deg av tidssøket, vil du få opp prisene for én og én strekning, og så blir totalprisen satt sammen basert på de valgene du har tatt på utreise og retur. Det kan være vanskelig å vite hvilke flyselskap som samarbeider, og prisen kan dermed bli veldig høy. Velger du flyselskap som samarbeider, blir totalprisen på reisen din lavere.

Når du søker etter en flyreise online, har du to valg; du kan søke på tid eller du kan søke på pris.

Dersom du velger å søke på tid, vil du få opp veiledende priser i søkeresultatet ditt. Prisen blir ikke hundre prosent korrekt før du har valgt både utreise og retur. Årsaken til dette, er hvordan flyselskapene har valgt å prise billettene sine – hvor du får en samlet pris på en tur/retur-reise.

Benytter du søket på pris, vil du få tur/retur-priser i søkeresultatet ditt.

Husk også at du kan sortere og filtrere ytterligere. Dette gjør du på høyresiden, og her kan du blant annet filtrere på flyselskap, allianse, hvilken flyplass du ønsker å fly via, antall stopp (direktefly eller mellomlanding), og reisetid.

Norse Atlantic Airways har foreløpig bestemt at flybilletter kun skal selges via egen nettside, og har ikke tilrettelagt for reservasjoner via reisebyråer. Det betyr at vi dessverre ikke har mulighet til å selge billetter med dette flyselskapet.

Vi beklager dette. Dersom flyselskapet endrer praksis vil vi se på hvordan vi kan tilrettelegge for dette i våre systemer.

Wizzair har bestemt at flybilletter kun skal selges via egen nettside. De ønsker per dags dato ikke å samarbeide med reisebyråer, som betyr at vi dessverre ikke har mulighet til å selge billetter med dette flyselskapet.

Vi beklager dette. Dersom flyselskapet endrer praksis vil vi se på hvordan vi kan tilrettelegge for dette i våre systemer.

Alle flybilletter solgt via Berg-Hansen er bekreftede plasser, og det eneste unntaket er dersom ønsket fly er fullbooket og man har bedt om å bli oppført på venteliste.

Dersom du ved innsjekk har fått beskjed om at du er på stand-by, så er dette fordi flyselskapet har overbooket flyavgangen. I slike tilfeller må du ta kontakt med flyselskapet for hjelp til ombooking og eventuell kompensasjon.

Dersom du ved innsjekk har fått beskjed om at du er på stand-by, så er dette fordi flyselskapet har overbooket flyavgangen. I slike tilfeller må du ta kontakt med flyselskapet for hjelp til ombooking og eventuell kompensasjon.

Har du behov for å leie et eget fly? Vi kan bistå med fly i ulike størrelser, til ulike anledninger.

Vennligst ta kontakt med vår avdeling for Meetings & Events på telefon +47 810 56 810 eller e-post grupper@berg-hansen.no.

Flytaxi er tilgjengelig for forhåndsbestilling i Trondheim.

Flytaxi til/fra Trondheim Lufthavn Værnes bestiller du enkelt ved å logge deg inn med brukernavn og passord i onlineportalen Webgate. Når du er logget inn bestiller du ønsket flybillett og velger deretter «taxi».

Dessverre tilbyr vi ikke billetter med Flybussen i Berg-Hansen. Dette kan du bestille direkte på Flybussen sine hjemmesider.

Vi selger dessverre ikke enkeltbilletter på buss, hverken innland eller utland. Besøk busselskapets nettside for mer informasjon og bestilling av billett.

Er dere derimot en gruppe som ønsker å leie en hel buss, kan dette bestilles ved å kontakte grupper@berg-hansen.no.

Per dags dato er det ikke mulig å bestille båtbilletter online i reiseportalen Webgate.

For bestilling av båtbilletter til eksempelvis Hurtigruten, Color Line, DFDS Seaways, Fjord Line, Stena Line og lignende, vennligst ta kontakt med vårt kundesenter: 

E-post: bestilling@berg-hansen.no
Telefon: (+47 220) 08050

Vi har en egen avdeling i Berg-Hansen som heter Meetings & Events. Dette er en gjeng med dyktige prosjektledere som kan hjelpe deg med alt fra møterom, kurs og seminarer, til store konferanser og eventer.

Les mer om bestilling av møterom her!

For bestilling tar du kontakt med Berg-Hansen Meetings & Events på telefon +47 810 56 810 eller e-post grupper@berg-hansen.no 😊

Vi tilbyr dessverre ikke billetter på Flytoget. Disse kan du bestille direkte på Flytoget sine nettsider.

Du har tilgang til å bestille lokaltog på samme strekning som Flytoget opererer i onlineportalen Webgate, ved å logge deg inn med brukernavn og passord. Det du da må være obs på er at du mister Flytogets reisegaranti dersom det oppstår problemer under togturen som medfører at du mister flyet.

Det kan være flere årsaker til dette:

1. Fullbookede hoteller vises ikke i Webgate. 

2. Enkelte mindre frittstående hoteller er dessverre ikke alltid mulig å bestille online i Webgate. 

3. Dersom din arbeidsgiver har en reisepolicy med makspris på hotell, vises ikke hoteller som overskrider denne maksprisen.  

4. Har du forsøkt å utvide søkeradiusen? Standard søkeradius er 10 kilometer, og i store byer kan hotellet ligge utenfor denne radiusen.

5. Din arbeidsgiver kan ha begrensning på hvilke hoteller/hotellkjeder du har lov til å bestille online.

6. Området hotellet ligger i har ikke samme tilknytning som flyplassen du reiser til/fra. Forsøk å skrive inn byen/stedets navn i søket. 


Ta eventuelt kontakt med vårt kundesenter på telefon (+47 220) 08050 eller e-post bestilling@berg-hansen.no for å få hjelp til å bestille.

Når du bestiller togbillett tildeler togselskapet automatisk sete til deg. Dessverre er det per dags dato ikke mulig å velge ønsket seteplassering hos togselskapene som trafikkerer norske togstrekninger. 

Om du bestiller billett for flere i samme reservasjon vil togselskapet forsøke å plassere alle samlet om bord.

Berg-Hansen tilbyr togbilletter i Norge og Sverige på strekninger som trafikkeres av Vy, SJ Nord, SJ, Go-Ahead Nordic samt MTR. Togbillettene bestiller du ved å logge deg inn i Webgate med brukernavn og passord, her.

I tillegg tilbyr vi togbilletter til flere destinasjoner i Europa. Disse finner du under flysøket i Webgate, med logo Accessrail og Eurostar.

For generelle spørsmål om tog, kontakt oss på:  

E-post: bestilling@berg-hansen.no
Telefon: (+47 220) 08050

Reiseruten/reisebekreftelsen kan du enkelt finne ved å logge deg inn med brukernavn og passord i onlineportalen Webgate. Klikk deg inn på «Reisemappe» og fanen «Mine reiser». Reiseruten oppdateres automatisk dersom du gjør endringer i din bestilling, så her vil du alltid finne siste oppdaterte versjon. 

Har du bestilt en reise for noen andre? Da kan du finne reiserutene til de du har bestilt reise for på samme sted som beskrevet over, men under fanen «Mine bestillinger for andre».

Ingen flyplasser er like, så det kan være vanskelig å vite hvor lang tid man trenger på en mellomlanding.

Når du bestiller en gjennomgående flyreise hos oss, er du sikret at minstetiden på mellomlandingen alltid er ivaretatt. Du trenger derfor ikke bekymre deg for at tiden blir for knapp på mellomlandingen.

Er du på reise og det oppstår forsinkelser, spør kabinbesetningen om hjelp. De bistår med å skaffe til veie informasjon om flyvningen videre, slik at du blir best mulig ivaretatt på reisen.

Det kan være flere årsaker til dette:

1. Du har søkt på en avgang utenfor oppgitt tidsintervall. Eksempel: Du har spesifisert søket mellom kl. 06.00-10.00, men avgangen du ønsker går kl. 10.05. Da vil ikke ønsket avgang komme opp i søket. Du må da endre tidsintervallet. 

2. Din arbeidsgiver har satt «prissøk» som standard. Her får du ofte opp mange ulike avganger innenfor tidsintervallene du har søkt. Bytt til «Søk på tid» for å få opp avgangene kronologisk, så blir det enklere for deg å finne den spesifikke avgangen. 

3. Dersom du fortsatt ikke finner avgangen du er ute etter, kan det være lurt å bytte mellom søk på tid og søk på pris. Husk også at det finnes flere sorterings- og filtreringsvalg som kan hjelpe deg å finne akkurat den avgangen du er på jakt etter.


Ta eventuelt kontakt med vårt kundesenter for hjelp til bestilling på telefon (+47 220) 08050 eller e-post bestilling@berg-hansen.no.

Forsøker du å bestille en reise til en destinasjon i utlandet som ikke kommer opp? Da henger dette sammen med din arbeidsgivers reisepolicy, og at arbeidsgiveren din ikke tillater reiser til den gitte destinasjonen.

Dersom det er avklart med din arbeidsgiver og gitt unntak for reisen, kan du bestille reise til denne destinasjonen ved å kontakte vårt kundesenter på telefon (+47 220) 08050 eller e-post bestilling@berg-hansen.no

TIPS: Bruk engelsk språk når du skriver inn navn på destinasjonene i Webgate.

Ungdomsbillett kan du bestille selv online i Webgate, ved å logge deg inn med brukernavn og passord. Her må profilen din være oppdatert med korrekt fødselsdato, for at du skal få tilgang på denne typen billett. Ungdomsbillett er tilgjengelig for deg mellom 12 og 25 år på SAS, Widerøe, Air France og KLM.

OBS! Widerøe tillater kun bruk av ungdomsbilletter i fritidssammenheng, ikke på jobbreiser.

Gruppebilletter er når 10 personer eller flere reiser sammen på samme tider og samme strekning. Bestiller du gruppebilletter er det gjerne andre priser og betingelser som gjelder.

For å bestille gruppebilletter tar du kontakt med vår avdeling for Meetings & Events, på telefon +47 810 56 810 eller e-post grupper@berg-hansen.no

Du kan selvfølgelig alltid ringe oss for å bestille en reise til noen andre, men det enkleste for deg som bestiller reiser for andre er å ha tilgang til å gjøre dette selv online i Webgate.

Be arbeidsgiveren din om å få «Reisebestiller-tilgang» i Webgate. Du vil da få en utvidet tilgang til å bestille reiser for andre. Med denne tilgangen kan du enkelt bestille reiser for opp til 9 personer om gangen, og du kan også bestille reiser for personer uten profil. Du vil ha tilgang på bedriftens avtalepriser online, i tillegg til å kunne betale for reisene med din arbeidsgivers foretrukne betalingsmåte (kredittkort, reisekonto og/eller faktura).

Det finnes også et tredje alternativ. Dersom du og en kollega er mye på reise sammen, og ønsker å bestille reiser sammen, kan dere gi hverandre tilgang til å bestille for hverandre i Webgate. Dette gjør dere ved å logge inn med brukernavn og passord i Webgate, gå til arkfanen «Profil» og velge «Reisebestillere». Søk opp din kollega og gi vedkommende tilgang til å bestille for deg.

Når du skal bestille en reise via Berg-Hansen har du to valg; du kan enten bestille reisen selv online eller du kan kontakte våre reiseeksperter på kundesenteret.

Du kan enkelt bestille både fly, tog, leiebil og hotell online, ved å logge deg inn med brukernavn og passord her. Du kommer da inn i bestillingsportalen Webgate, og her vil du ha tilgang til å bestille, gjøre endringer og avbestille reiser selv. Har bedriften din avtalepriser vil disse være tilgjengelige online.

Du kan også laste ned appen vår i Google Play Store eller App Store. I appen kan du både bestille og endre reiser selv. Ønsker du tilgang på togbestillinger og kvitteringer på mobilen, må du benytte webversjonen. Denne finner du ved å hente opp berg-hansen.no og logge deg inn med brukernavn og passord i nettleseren på mobilen din. Du vil ha flere valg i menyen på webversjonen på mobilen, enn i appen.

Dersom du ønsker hjelp til bestillingen din så kan du ringe eller sende e-post til kundesenteret vårt:

E-post: bestilling@berg-hansen.no
Telefon: (+47 220) 08050

Betaling

Har du spørsmål om en faktura som er utstedt fra Berg-Hansen? Ta kontakt med vår kundeservice på:

E-post: kundeservice@berg-hansen.no


Gjelder spørsmålet ditt SAS TPC eller SAS TP, må du ta direkte kontakt med flyselskapet på:

Telefon: +47 64 81 76 00
E-post corporatesupport@sas.no

Har du fått en melding fra oss om at kredittkortet ditt ble avvist i forbindelse med en bestilling av reise? Det kan ha sammenheng med at du forsøker å benytte et helt nytt kredittkort til bestillingen. På grunn av nye sikkerhetskrav fra kortutsteder må gjerne nye kredittkort aktiveres før bruk på netthandel. Hva som gjelder varierer fra kortutsteder til kortutsteder.

Sørg for at kredittkortet ditt er klarert for bruk på netthandel før du forsøker igjen.

Brukernavn og passord

Du kan selv endre både brukernavnet og passordet ditt. Dette gjør du enkelt selv i onlineportalen Webgate:

Har du glemt passordet ditt og ønsker å få tilsendt et nytt? Klikk her og velg «Glemt passord?». Du vil motta en aktiveringslink på e-post for å lage et nytt passord.

Kommer ikke e-posten? Husk å sjekke spam-filteret ditt.
Ligger ikke e-posten i spam-filteret? Ta kontakt med vår profilavdelingen på telefon +47 21 02 44 45.

Har du klikket på «Lag jobbprofil» og fylt inn profilskjemaet korrekt vil du få tilsendt brukernavn og passord på e-post. Dette sendes normalt ut senest to timer etter registrering, innenfor våre ordinære åpningstider (mandag – fredag kl. 08:00 – 16:00).

Har ikke e-posten kommet frem? Da anbefaler vi at du tar en titt i spam-filteret ditt.
Ligger ikke e-posten i spam-filteret? Ta kontakt med vår profilavdelingen på telefon +47 21 02 44 45.

Endring

Har du endret etternavn og glemt å oppdatere profilen din hos Berg-Hansen? Eller har det sneket seg inn en skrivefeil ved bestilling? For å gjøre endringer på navnet ditt i en bestilling må du ta kontakt med vårt kundesenter på telefon (+47 220) 08050 eller e-post bestilling@berg-hansen.no.

De fleste flyselskaper belaster et navneendringsgebyr i slike tilfeller, og hva dette gebyret ligger på varierer fra flyselskap til flyselskap.

OBS! Merk deg at noen flyselskaper ikke tillater navneendring. Det er derfor viktig at du alltid kontrollerer navnet ditt før du bekrefter en bestilling.

Fleksible flybilletter kan endres helt uten kostnad, så lenge du endrer til en ny billett i samme bookingklasse. 

Dersom du opplever å måtte betale et mellomlegg når du endrer din fleksible billett, så er det fordi ny valgte bookingklasse er høyere enn den som opprinnelig ble bestilt. Du må da betale mellomlegget mellom gammel og ny bookingklasse. Dersom du ikke ønsker å betale denne differansen, må du finne en ny flyavgang med ledig plass i samme bookingklasse som opprinnelig bestilt.

OBS! Noen flyselskaper tar også endringsgebyr på fleksible billetter. Dette fremkommer i regelverket på billettprisen du har valgt, så husk å sette deg godt inn i dette når du bestiller billetten din. 

Når du gjennomfører endringer i onlineportalen Webgate, vil endelig pris for endringen vises før du gjennomfører selve endringen. Slik kan du foreta en kost/nytte vurdering, før du bekrefter endringen.

Dersom du allerede har sjekket inn er det ikke mulig å endre reisen din i Webgate eller i appen. Vennligst avbryt innsjekk, og deretter forsøker du å endre reisen din på ny.

Fungerer det fortsatt ikke? Ta kontakt med vårt kundesenter på telefon (+47 220) 08050 eller e-post bestilling@berg-hansen.no.

Togbilletter kan ikke endres. For å bytte togavgang må du først avbestille den opprinnelige avgangen din, og så bestiller du en ny billett. Dette gjør du ved å logge deg inn med brukernavn og passord i onlineportalen Webgate.

NB! Husk å sjekk om togbilletten du har kjøpt er refunderbar eller ikke.

Kostnader knyttet til endring av flybilletter kommer an på hvilken type flybillett du har og hvilket flyselskap du reiser med.

Har du en fleksibel flybillett kan du endre denne kostnadsfritt, så lenge du finner en ny billett i samme bookingklasse. Endrer du til en høyere bookingklasse, må du betale et mellomlegg. Dette mellomlegget er flyselskapets prisdifferanse mellom den opprinnelige bestilte bookingklassen og den nye bookingklassen.

Er billetten restriktiv så kan du hos de fleste flyselskaper endre denne mot et gebyr. Endrer du til en høyere bookingklasse enn opprinnelig bestilt, kommer det også her et mellomlegg fra flyselskapet. 

Når du gjør en endring på billetten din i onlineportalen Webgate, vil endelig kostnad for endringen vises før du bekrefter endringen. Slik kan du avgjøre kost/nytte verdien av endringen, før du gjennomfører den.

Fordelskort

Merk at dersom du har registrert et fordelskort i profilen din hos oss, kan dette overstyre det som vises i onlineportalen, Webgate.

Eksempel 1:
Dersom du har et fordelskort hos et leiebilselskap, hvor du har forhåndsdefinert hvilke forsikringer du ønsker, så vil ikke prisen vi viser i Webgate samsvare med totalprisen for leien. I et slikt tilfelle vil de forhåndsdefinerte forsikringene dine komme i tillegg når du betaler for leiebilen.

Eksempel 2:
Dersom du har et fordelskort hos et flyselskap, eksempelvis SAS Eurobonus, så vil ikke fordelene dine knyttet til dette fordelskortet vises i bestillingsøyeblikket.

Vi anbefaler at du legger inn alle fordelskortene dine under «Profil» i onlineportalen din Webgate, slik at disse kommer med når du bestiller reisene dine. Husk å oppdatere fordelskortene dersom du får nye. Logg deg inn med brukernavn og passord her, så finner du profilen din i menyen til venstre.

Glemte du å legge inn fordelskortet ditt når du bestilte reisen? Ønsker du å få lagt inn fordelskortet i en eksisterende bestilling må du ta kontakt med vårt kundesenter for å få hjelp til dette.

Telefon: (+47 220) 08050
E-post bestilling@berg-hansen.no

PS! Dette gjelder ikke ved etterregistrering av bonuspoeng etter at reisen er gjennomført. For å etterregistrere bonuspoeng må du ta direkte kontakt med flyselskapet, hotellkjeden eller leiebilselskapet.

For å etterregistrere bonuspoeng for en reise eller et hotellopphold må du ta direkte kontakt med den aktuelle aktøren. Det enkleste er ofte å gå inn på flyselskapet, hotellkjeden eller leiebilselskapet sine nettsider, og etterregistrere poengene der. I enkelte tilfeller må du sende en e-post til den aktuelle aktøren. Korrekt og oppdatert informasjon finner du på aktørens nettsider. 

For å få etterregistret bonuspoeng hos flyselskapene trenger du billettnummeret for reisen, som du finner på kvitteringen din. Har du ikke kvitteringen? Denne ligger under «Reisemappe» og «Tidligere reiser» i onlineportalen din. Logg deg inn i Webgate med brukernavn og passord her. Når du har funnet reisen du ønsker å etterregistrere bonuspoeng på, klikker du på «Vis kvittering» og scroller ned til e-ticket kvittering. Der står billettnummeret på en linje som heter «Ticket number».

Eksempler på billettnummer:
117-xxxxxxx = SAS
701-xxxxxx = Widerøe
016-xxxxxx = United Airlines
328-xxxxxx = Norwegian
220-xxxxxxx = Lufthansa
074-xxxxxx = KLM
057-xxxxxx = Air France

PS! Flyselskapene, hotellkjedene og leiebilselskapene har ofte begrensninger på hvor lang tid tilbake de etterregistrerer bonuspoeng, så husk å gjøre dette så snart som mulig etter at reisen/oppholdet har funnet sted.

Har du husket å legge inn alle fordelskortene dine under «Profil» i onlineportalen din Webgate? Dette er den aller beste måten å få med seg bonuspoengene sine på.

Det er veldig viktig at navnet ditt er skrevet riktig og likt på profilen hos oss og på fordelskortene du har hos flyselskapene, hotellkjedene og leiebilselskapene. Oppstår det en navnekonflikt kan det føre til at poengene ikke kommer frem.

For å etterregistrere bonuspoeng må du ta direkte kontakt med den aktuelle aktøren.

OBS! Noen firmaavtaler tilsier at du ikke kan opptjene bonuspoeng på tjenestereiser. Dette er i så tilfelle en beslutning som ligger hos din arbeidsgiver.

Berg-Hansen har dessverre ikke mulighet til å bestille reiser og hotellopphold med bonuspoeng for deg. Dette er leverandørenes egne lojalitetsprogrammer, og må bestilles direkte hos den aktuelle aktøren.

Du kan imidlertid opptjene bonuspoeng på reiser og hotellopphold som bestilles hos Berg-Hansen. Husk å legge inn lojalitetsprogrammene dine under «Profil» i onlineportalen din Webgate, slik at de kommer med når du bestiller reiser og hotellopphold.

For å etterregistrere bonuspoeng må du ta direkte kontakt med den aktuelle aktøren.

Gavekort

Gavekort bestiller du her!

Her kan du designe ditt eget reisegavekort, velge ønsket sum og ønsket leveringsmåte.

Gavekort er gyldig i 24 måneder og kan benyttes på reiser bestilt gjennom Berg-Hansen, både i jobbsammenheng og på ferie.

NB! Tapt/mistet gavekort refunderes ikke.

Har du et reisegavekort fra Berg-Hansen som du ønsker å benytte deg av? Gavekortet kan benyttes på både jobbreiser og feriereiser, og selve bestillingen gjør du direkte hos våre reiseeksperter. Husk å legge ved gavekortnummeret i bestillingen, slik at vi vet hvilket gavekort det er snakk om.

Kvittering

Kvitteringer for SAS TPC-reiser (Travel Pass Corporate) utstedes normalt av flyselskapet 1–4 arbeidsdager etter endt reise. 

Du finner kvitteringen fra SAS på samme sted som alle andre kvitteringer på reiser bestilt gjennom Berg-Hansen, nemlig ved å logge deg inn i onlineportalen Webgate og klikke på fanen for «Reisemappe». Klikk på «Tidligere reiser», finn ønsket reise og klikk på «Vis kvittering». 

For andre spørsmål vedrørende SAS TPC, vennligst ta kontakt med SAS direkte på: 

Telefon: +47 64 81 76 00
E-post: corporatesupport@sas.no

SAS TP (Travel Pass «klippekort») er et produkt fra SAS hvor arbeidsgiveren din forhåndsbetaler for et gitt antall reiser/klipp mellom to eller flere destinasjoner. På slike reiser utsteder ikke SAS kvitteringer på gjennomført reise.

Trenger du en kvittering til en reiseregning der du har fløyet på SAS TP, så trenger du kun å legge ved reiseplan og på utlegg for flybillett oppgir du NOK 0,-.

For spørsmål knyttet til SAS TP kontakter du flyselskapet direkte på:

Telefon: +47 64 81 76 00
E-post: corporatesupport@sas.no

Trenger du en bekreftelse på at flyreisen din er gjennomført? Da må du se etter det som heter «FLOWN STATUS» på e-ticket kvitteringen din.

Logg deg inn med brukernavn og passord i onlineportalen Webgate og klikk på fanen som heter «Reisemappe». Velg deretter «Tidligere reiser» og klikk på «Vis kvittering». Når reisen er gjennomført så vil e-ticket kvitteringen på siste side inneholde en «Flown Status». Dette er bekreftelsen du trenger på at flyreisen er gjennomført.

OBS! Flown Status vises kun i en begrenset periode etter endt reise, så husk å hente ut denne kvitteringen med en gang reisen er gjennomført. Hvor lenge statusen ligger der varierer fra flyselskap til flyselskap.

Alle våre kunder har tilgang til alle kvitteringer på reiser bestilt gjennom Berg-Hansen via onlineportalen Webgate. Logg deg inn med brukernavn og passord, og klikk deg inn på fanen for «Reisemappe» og velg «Tidligere reiser». Finn ønsket reise og klikk på «Vis kvittering». Kvitteringene er alltid oppdatert dersom du har gjort endringer i din bestilling. 

Kvitteringen vil være tilgjengelig ca. to timer etter at billetten er utstedt.

Er du reisebestiller og har bestilt en reise for noen andre? Da finner du kvitteringen på samme sted som beskrevet over, men under fanen «Mine bestillinger for andre».

Kvitteringer for SAS TPC-reiser vises i samme reisemappe 1-4 dager etter at reisen er gjennomført.

Veldig ofte går betalingen for hotell direkte fra deg til hotellet. Har du betalt med kredittkort til hotellet ved bestilling eller ved innsjekk/utsjekk, må du ta direkte kontakt med hotellet for en ny kopi av kvitteringen.

Berg-Hansen utsteder kun kvittering på hotell dersom din arbeidsgiver har inngått fakturaavtale med oss og/eller dersom det ble valgt en rompris der det fremkommer at hotellet sender regning.

Berg-Hansen utsteder kun kvittering på leiebilreservasjonen dersom det ved bestilling ble bedt om utstedelse av voucher på leiebil og/eller at din arbeidsgiver har inngått fakturaavtale med oss om viderefakturering. Vi viderefakturerer så snart vi mottar fakturaen fra leiebilselskapet. 

I de aller fleste tilfeller må du derfor hente ut kvittering direkte hos leiebilselskapet. Enkleste måten å gjøre dette på varierer fra selskap til selskap, men dette er vår anbefaling:

Privatreiser

Berg-Hansen kan hjelpe deg med fotballturer til England og Spania. Her kan vi bistå med både reisen, oppholdet og billetter til fotballkamp.

Les mer om våre fotballturer her!

Ja, det kan du! 😊

Er du privatkunde hos oss med egen profil, logger du deg inn med brukernavn og passord her og bestiller ønsket reise. Dersom du ikke er privatkunde kan du bestille reisen uten profil her.

Ønsker du å bli privatkunde? Les mer om hva dette innebærer her.

Du kan også ta kontakt med våre ferieeksperter og få hjelp til å skreddersy reisen din. Drømmer du om cruise, safari, fotballtur, golf-tur, jorden-rundt-reise, eller kanskje du er på jakt etter den perfekte bryllupsreisen? Våre ferieeksperter når du på: 

E-post: ferie@berg-hansen.no 
Telefon: 810 00 003 

Sjekk også ut våre inspirasjonspakker og anbefalte turer her!

Profil

Hos Berg-Hansen kan du enten ha en lokal avtale direkte med oss, eller du kan ha en global avtale med vår internasjonale samarbeidspartner, CWT. CWT er verdens største reisebyrå, og bistår store virksomheter med sin reiseadministrasjon.

Har din virksomhet en global avtale med CWT, kan det være at du ikke har tilgang til profil-funksjonen i Webgate. Er dette tilfelle, skjer alle oppdateringer på profilen din – som eksempelvis å legge til nye betalingsmåter, direkte hos mycwt.com. Dette finner du i så tilfelle informasjon om på ditt lokale intranett.

Dersom du ønsker å slette profilen din hos Berg-Hansen, vennligst send en e-post til websupport@berg-hansen.no eller ring oss på telefon +47 21 02 44 44.

Vi anbefaler at du har en så fullstendig og oppdatert profil som mulig, slik at reisebestillingene dine går unna i en fei og blir riktig hver gang.

Dersom du har endret noe i navnet ditt, eller trenger å gjøre endringer på navnet i profilen din hos Berg-Hansen, må du ta kontakt med oss. Du kan gjøre mange endringer selv i profilen din i Webgate, men akkurat navnet må vi endre for deg.

Ring oss på +47 21 02 44 45 eller send oss en e-post med ditt nye navn til; profiler@berg-hansen.no.

NB! Det er viktig at navnet i profilen din stemmer overens med passet, slik at du ikke får problemer på reise.

Vi anbefaler at du har en så fullstendig profil som mulig, slik at reisebestillingene dine går unna i en fei. Ha alltid et gyldig kredittkort liggende inne, så slipper du å lete frem kortet hver gang du skal bestille en reise.

For å registrere eller endre et kredittkort gjør du slik:

OBS! Har virksomheten din en global avtale med CWT, kan det være at du ikke har tilgang til profil-funksjonen i Webgate. Er dette tilfelle, skjer alle oppdateringer på profilen din – som eksempelvis å legge til nye betalingsmåter, direkte hos mycwt.com. Dette finner du i så tilfelle informasjon om på ditt lokale intranett.

Vi anbefaler at du har en så fullstendig profil som mulig, slik at reisebestillingene dine går unna i en fei. Har du fordelskort knyttet til flyselskaper, hotellkjeder og leiebilselskaper kan du enkelt legge inn disse i profilen din, slik at disse automatisk tas med i alle bestillingene dine.

For å registrere fordelskortene dine gjør du slik:

Reiseråd

Hvilke vaksiner du trenger for å reise til en destinasjon avhenger av destinasjonen. Det er viktig at du setter deg godt inn i hvilke vaksinekrav som foreligger, og selvfølgelig at du er ute i god tid.

Les mer om vaksiner på Helse Norge sine nettsider, her!

Utenriksdepartementet (UD) avgjør om en destinasjon eller et land skal ha reiseråd knyttet til seg.

Et reiseråd kan omhandle en lang rekke forhold, og avgjør om det er anbefalt å reise dit eller ikke. Det er viktig at du setter deg inn i eventuelle reiseråd som er knyttet opp mot destinasjonen/landet du skal besøke.

Gjeldende reiseråd finner du på Regjeringen sine nettsider, her.

Covid-19 er nå lite aktuelt i reisesammenheng, men på ytterst få reisemål kan du fortsatt oppleve at noen hensyn må tas. Vi har samlet relevant informasjon på denne siden: https://www.berg-hansen.no/aktuelt/

Vi anbefaler deg også å ta en titt på denne innreiseguiden, for å sjekke hva som gjelder for deg på den destinasjonen du reiser til: https://www.berg-hansen.no/cibt/

Reiseregning

Reiseregning er det kjedeligste med hele jobbreisen, og hvordan dette skal gjøres er opp til din arbeidsgiver. Vi i Berg-Hansen tilbyr en kjapp og enkel måte å håndtere utlegg på, mens du er på farten. Denne løsningen heter «Utlegg», og er tilgjengelig via onlineportalen Webgate og Berg-Hansen app. Løsningen kan benyttes til utlegg, reiseregninger og kjøregodtgjørelse.

Logg deg inn med brukernavn og passord i Webgate og klikk på «Utlegg» i menyen til venstre.

Du kan også klikke deg inn via denne linken: https://utlegg.webgate.no

Les mer om «Utlegg» her!

Visum

Vi har en avtale med Visumservice som leverer visum til alle verdens hjørner. Ønsker du hjelp med bestilling av visum anbefaler vi deg derfor å ta direkte kontakt med de.

Telefon: +47 21 08 04 67
E-post: info@visumservice.no


Skal du på reise til USA eller Canada?

USA og Canada krever at alle reisende med norsk pass, og som ikke innehar et gyldig visum, må søke om innreisetillatelse senest 72 timer før avreise. USA krever at du har en ESTA og Canada krever en eTA. Dette kan du søke om via disse linkene:

Webgate og app

Vennligst gå inn på Safari, Google Chrome eller den nettleseren du benytter på din mobiltelefon og slett alle fanene som du har åpne. Forsøk deretter å åpne appen igjen.

Har du forsøkt å slette appen for så å reinstallere den?
Sikre også at mobildata er skrudd på, på din telefon.

Fungerer den fremdeles ikke? Ta kontakt med vår websupport på:

E-post: websupport@berg-hansen.no
Telefon: +47 21 02 44 44

Som kunde i Berg-Hansen har bedriften din tilgang på digitale og automatiserte rapporter, hvor du har full oversikt over bedriftens reisemønster og kostnader. Det er kun utvalgte personer i bedriften som har tilgang til disse rapportene, og når du først har tilgang ligger disse lett tilgjengelig i onlineportalen Webgate.

Har du ikke tilgang til rapporter, men skulle hatt det? Ta kontakt med vår Salg/KAM-avdeling på e-post kam@berg-hansen.no eller telefon +47 21 02 45 80.

Les mer om rapportene våre her!

Dersom en slik situasjon oppstår skal du gjøre to ting:

  1. Slett dine Cookies
  2. Tools -> Internet Options -> Security -> Trusted Sites og legg til www.berg-hansen.no