Tilbake

Berg-Hansen vinner prisen for Årets beste kundeservice

Berg-Hansen ble tildelt prisen for Årets kundeservice i kategorien «Reise» under Kundeservicedagene. Kundene fremhever blant annet at Berg-Hansen gir menneskelige råd i en heldigital verden og yter en kundeservice langt over bransjesnittet.

Personlig service ga rekordhøy score

Reisebransjen er i dag en av de som er aller mest digitale. De fleste kundene vil løse alt på nett når de skal bestille en reise. Bransjen domineres av store globale reiseoperatører, men som en norsk aktør har Berg-Hansen lykkes med å opprettholde en personlig service som kundene setter stor pris på.

– Berg-Hansen har tatt den menneskelige siden med inn i de digitale kanalene og evner å gi kompetente råd i en heldigital verden med mange selvhjelpsløsninger. De er flinke på alle felt, og kunder trenger stort sett bare å kontakte dem en gang for å få hjelpen de trenger. Derfor ligger de langt over bransjesnittet – faktisk med en av de høyeste score vi har sett på noe selskap, sier Finn Olav Sveinall, seniorrådgiver i Kantar TNS.

Profesjonelle råd og digitale løsninger

– Vi har satset stort på å utvikle et godt totalprodukt for den reisende gjennom å ha egen kompetanse på alt fra 24 timers reisesenter, prising, billettering og teknologisk utvikling. Vi mener dette gir et bedre totalprodukt for den reisende og er også mer lønnsomt for virksomhetene. Det at vi får denne anerkjennelsen, bekrefter hvor viktig dette er. Vi hadde aldri klart å vinne denne prisen uten å ha godt totalprodukt, sier Villadsen.

Han erkjenner likevel hvor krevende det kan være å konkurrere i jobbmarkedet, hvor innkjøperne sjeldent anerkjenner den totale leveransen. Derfor er det viktig å ha stor vekst fra det private markedet som verdsetter profesjonelle råd og personlig service. – Vi kommer til å fortsette å utvikle konsepter der digitale produkter kombineres med personlig og profesjonell rådgivning. Denne prisen er et energipåfyll i denne retningen, sier Villadsen.


De syv bransjevinnerne og hovedvinneren av Årets kundeservice-pris kåres basert på resultatene i KSindeks. Dette er Norges største undersøkelse om kundeservice, og den eneste hvor kundene spørres direkte om hvordan de opplevde kundeservicen til selskapet de sist har vært i kontakt med i løpet av de siste 14 dagene. Kantar TNS spør 40 000 kunder hvert år og får 20 000 svar fra personer som har vært i kontakt med et selskap. Prisen deles ut av Kantar TNS i samarbeid med Tekna og teknologileverandøren Loxysoft.