Berg-Hansen Kickoff 2024: «VerdiX»
Berg-Hansen Kickoff gikk av stabelen i januar, og lokasjon var det nyoppussede Scandic Holmenkollen Park. Årets tema var «VerdiX» og dagene ble fylt av interne- og eksterne foredrag, underholdning og masse sosialt. Bli bedre kjent med kickoffet vårt her, og kanskje du finner litt inspirasjon til ditt eget?
Berg-Hansen har snart eksistert i 150 år. Av 1 million selskaper er det kun 20 som overlever mer enn hundre år. Vi har overlevd store endringer i bransjen og i verden, særlig de siste 20 årene. Men en ting har vært konstant – Berg-Hansen har klart å endre seg med tiden, ut fra kundenes behov. Vi har holdt oss relevante og hatt en stor verdi for kundene våre. Vi har alltid hatt en X-faktor.
X-faktoren i Berg-Hansen er ikke én bestemt ting, men summen av alt vi gjør som er bra. X-faktoren vår er heller ikke konstant. Den endres med tiden, ut fra kundenes behov og verden vi lever i.
Under kickoff 2024 jobbet vi for at hele organisasjonen skulle få en bedre forståelse av hvem vi er, hvorfor vi er til, og hvilken forskjell vi utgjør for kundene våre. Det handler om å se Berg-Hansen fra innsiden, men enda viktigere – å se Berg-Hansen fra kundenes og leverandørenes ståsted. På den måten får vi et enda bedre bilde av kundens behov, både nå og i fremtiden. #VerdiX
Konsept og en rød tråd
Kickoff er årets høydepunkt for våre over 400 ansatte, som er fordelt på 23 ulike kontorer rundt i Norge. Dette er mennesker som elsker å reise og som har høye forventninger til lokasjon, mat og underholdning.
Berg-Hansen har arrangert kickoff i over 30 år og mange av vår kollegaer har vært her store deler av den tiden. Vi jobber målrettet for å inspirere og engasjere hele gjengen gjennom treffende konsepter som kan leve lenge – lengre enn til neste kickoff.
Viktig for årets kickoff var også det å lage et konsept det kan bygges videre på til neste år, 2025, da vi feirer 150 årsjubileum. Konseptet er grunnsteinen, som vi bygger videre på og rundt. Årets konsept var, som du sikkert allerede har skjønt, #VerdiX.
Når konseptet er på plass og forankret internt hos prosjektgruppen, starter jobben med å finne lokasjon og innhold som vil inspirere, engasjere og glede. Den rød tråden gjennom dagene vi er samlet, er viktig.
Hele organisasjonen ble involvert
I år involverte vi alle ansatte når hovedartist skulle spikres. På alle kontorer ble det satt opp plakater med mulighet til å stemme på én av tre artister via en QR-kode.
Hvem som vant holdt vi hemmelig frem til artisten stod på scenen 13. januar. Det engasjerte, og mange heiet høyt frem sin favoritt. Da teppet falt på scenen og Klovner i kamp brøt ut i vill sceneopptreden, eksploderte stemningen i salen.
Vi hadde også en overraskelse til aperitiffen hvor Ivar, bedre kjent som Ravi, holdt en akustisk intimkonsert. Denne slo an hos både unge lyttere og de litt eldre. Sangene hans er allemannseie og det ble allsang fra første låt.
Faglig og sosialt program
Helgens program var fylt med flere interne presentasjoner, innslag fra både kunder og leverandører, og ikke minst spennende eksterne foredragsholdere.
Det hele ble bundet sammen av en dreven konferansier, som klarte å engasjere salen på mesterlig vis. Det er viktig å bryte opp det faglige innholdet med lett underholdning, og her var Sigrid Bonde Tusvik det perfekte valg! Hun flettet inn poenger som kom underveis i løpet av dagen, og loset oss gjennom programmet med humor, alvor og en solid forståelse av hvem Berg-Hansen er. Poengene kom som en perler på en snor og det var bare å lene seg tilbake og bli underholdt.
Når forandringens vind blåser som nå, kan vi enten velge å ignorere at verden er i endring, tilpasse oss, eller utnytte situasjonen. Skal vi utnyttet situasjonen i dagnes høyhastighetssamfunn og ta posisjon må vi tørre å være modige. Å ta modige valg skjer ikke over natten. Det er en muskel som må trenes. Til å vekke modigheten i oss hadde vi ingen ringere enn Mr. Modig, Svein Harald Røine, på scenen. Han minnet oss på viktigheten av å være modig, hvordan være det, og hvordan vi kan heie på hverandre slik at vi sammen blir mer modige.
Det å holde publikum våkent og engasjert søndag morgen, kan være en utfordring. Petter Schjerven, kjent fra blant annet Typisk Norsk, Top Gear Norge, 71 grader Nord kjendis og Jaget, tok utfordringen på strak arm. Som ekspert på å presentere faglig informasjon på en lettfattelig og engasjerende måte, forvandlet han vårt eget reisefaglige stammespråk på en humoristisk måte – og fikk hele salen til å vri seg av latter.
Fin start på en søndag morgen, og en veldig god avslutning på årets kickoff.
Skal du arrangere kickoff? Ta kontakt med våre dyktige prosjektledere!
Telefon: +47 810 56 810
E-post: grupper@berg-hansen.no