Hederlig omtale til Berg-Hansen for bærekraftssatsingen
Forrige uke fikk Berg-Hansen hederlig omtale i kategorien «sosialt ansvar» for arbeidet med «God Reise» under HSMAI Awards 2019. – Vi er stolte av denne annerkjennelsen og dette motiverer oss til å fortsette satsingen på å skape et mer bærekraftig og ansvarlig reiseliv, sier administrerende direktør i Berg-Hansen, Per Arne Villadsen.
Berg-Hansen fikk hederlig omtale for sin bærekraftsatsing som har fått navnet God Reise. Vi har gjennomført mange prosjekter som blant annet bidrar til reduksjon av CO2 blant reisende og en bevissthet rundt etiske valg i forbindelse med reiser.
– Vi har fått til mye, men det er fortsatt mye som gjenstår. Vi vil fortsatt lansere løsninger som gjenspeiler vår plan for bærekraft. Dette innebærer blant annet at vi vil fortsette satsingen på tog og jobbe videre med å utvikle vår rolle som rådgivere på bærekraftige reiser. I tillegg vil vi være med å få Norge til å bli det første landet som tar i bruk el-fly og utvikle flere bærekraftige alternativer for både event- og reisemarkedet, sier Villadsen.
Kategorien sosialt ansvar omhandler aktiviteter som kommuniserer sosialt ansvar internt og eksternt, og som fokuserer på ansvarlig drift, langsiktighet og sosiale aktiviteter. Ansatte i Berg-Hansen er den viktigste drivkraften i God Reise. Vi er stolte av denne annerkjennelsen og dette motiverer oss til å fortsette satsingen vår på å skape et mer bærekraftig og ansvarlig reiseliv.
HSMAI Awards er en årlig utdeling av priser til aktører i reiseliv – og eventbransjen. I år ble HSMAI Awards avholdt den 9. januar. Her feirer man de beste i ulike grener. Prisene er alt fra beste kunderarrangement til sosialt ansvar.