Vakttelefon – når du trenger øyeblikkelig hjelp på reise
Er du kunde av Berg-Hansen? En stor fordel er tilgangen du har til reiseassistanse 24 timer i døgnet! Men i hvilke situasjoner skal man kontakte vakttelefonen vår? Jeg har snakket med reiserådgiver Anna, som gir oss svaret på dette!
Anna er opprinnelig fra Sverige, og jobbet tidligere som supervisor ved innsjekkingsskranken på Gardemoen. Her hadde hun blant annet ansvar for å hjelpe kunder som stod ovenfor forsinkelser og kansellerte flyreiser. I dag jobber Anna hos oss som reiserådgiver utenfor ordinær åpningstid, og har hatt denne stillingen i hele 15 år!
I løpet av en kvelds- og nattevakt kommer det mange henvendelser. Det kan være kunder som er på reise og trenger hjelp med flybilletten sin, en sliten jobbreisende som har ankommet et hotell med stengte dører, eller noen som av ulike årsaker må komme seg hjem så raskt som overhode mulig. Disse utfordringene tar Anna på strak arm.
– Det beste med å jobbe på vakttelefonen er å hjelpe kunder som står ovenfor en vanskelig og uforutsett situasjon. Takknemligheten jeg får tilbake er utrolig motiverende og givende, forteller Anna.
– Vakttelefonen er en tjeneste for hastesaker, det vil si reisende som trenger hjelp her og nå, fortsetter hun.
Berg-Hansen sin telefon er åpen 24 timer i døgnet, 365 dager i året. Men våre ordinære åpningstider er alle ukedager mellom kl. 08:00 – 17:00. I dette tidsrommet har vi et stort antall medarbeidere på plass og er rigget for å bistå kundene våre med alt fra bestillinger, endringer og kanselleringer av jobbreiser, til kundeservicesaker, booking av møter, konferanser, events og feriereiser.
Når noe uforutsett oppstår
Mange av våre kunder er på reise både kveld, natt og i helger. Mange befinner seg i andre tidssoner. Vakttelefonen er til for at mennesker på reise skal få øyeblikkelig hjelp dersom noe uforutsett skulle oppstå.
Skal du reise om en uke og ønsker å gjøre endringer, er det i de fleste tilfeller ikke nødvendig å ringe vakttelefonen. Har du en fleksibel flybillett er det ofte enkelt å gjøre denne endringen selv i våre onlineløsninger, eller du kan ringe kundesenteret kl. 08:00 morgenen etter. Slik holder vi telefonlinjen åpen og tilgjengelig for de som plutselig befinner seg i en kinkig situasjon på reise.
– Det er heldigvis ikke ofte det er lang ventetid hos oss på kveld og natt, men det kan skje dersom det oppstår uforutsette ting som ekstremvær og stengte flyplasser. Da er det ekstra viktig at de som trenger øyeblikkelig hjelp kommer igjennom på telefonen, og at alle andre tar i bruk onlineverktøyene våre eller venter med å ringe til morgenen etter, avslutter Anna.
Kontakt oss
Ring oss på telefon (+47 220) 08050 dersom du trenger assistanse på reisen!
Og husk, reiseportalen Webgate og appen vår er alltid tilgjengelig. Her kan du bestille, endre og avbestille reiser, og du har tilgang på alle kvitteringene dine 5 år tilbake i tid.